Wójt Gminy
- Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
Funkcję Wójta sprawuje: Marianna Bogusława Szydlik
tel. 89 621 12 32
Do zakresu zadań i kompetencji Wójta należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy Dźwierzuty i reprezentowanie jej na zewnątrz,
2) powoływanie i odwoływanie Zastępcy Wójta,
3) wnioskowanie do Rady w sprawie powołania i odwołania Skarbnika Gminy,
4) gospodarowanie mieniem komunalnym i ponoszenie odpowiedzialności za prawidłową gospodarkę finansową gminy,
5) prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy Dźwierzuty,
6) koordynowanie działań służących rozwojowi gospodarczemu i społecznemu gminy,
7) sprawowanie ogólnego nadzoru nad pracą Urzędu,
8) udzielanie upoważnień i pełnomocnictw w sprawach należących do jego własnych kompetencji,
9) przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał opracowywanych przez komórki organizacyjne oraz składanie raportów, sprawozdań i informacji ze swej działalności,
10) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
11) zapewnienie techniczno-organizacyjnych warunków przeprowadzenia wyborów powszechnych, spisów i referendów na terenie Gminy,
12) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej, wydawanie zarządzeń w tym w sprawach organizacyjnych i porządkowych,
13) sprawowanie zwierzchnictwa służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Dźwierzuty oraz pracowników Urzędu oraz podejmowanie czynności wynikających w szczególności z Kodeksu Pracy, ustawy o pracownikach samorządowych oraz innych aktów prawnych,
14) wykonywanie zadań szefa Obrony Cywilnej Gminy,
15) zapewnienie ochrony danych osobowych oraz informacji prawnie chronionych,
16) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej,
17) sprawowanie bezpośredniego zwierzchnictwa służbowego w stosunku do:
a) Zastępcy Wójta,
b) Sekretarza Gminy,
c) Skarbnika Gminy,
d) Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
e) Kierownika Referatu Gospodarki Terenowej,
f) Samodzielnego stanowiska ds. kadr,
18) informowanie o założeniach do projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej Gminy, a w sprawach ważnych lub w przypadkach określonych odrębnymi przepisami prawa - zasięganie opinii mieszkańców, organizacji i środowisk lokalnych,
19) wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa, uchwałami Rady Gminy oraz wynikających z uregulowań wewnętrznych.
- Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem